Menikö taksimatkassa jokin pieleen?
Menikö taksimatkassa jokin pieleen?
Jos taksimatkaan liittyy jotain, mistä asiakas haluaa selvitystä jälkikäteen, on matkasta hyvä ottaa kuljettajalta kuitti. Jos kuittia ei ole jostain syystä pyydetty tai se on hukkunut, matkan tai tapahtumien selvittely jälkikäteen on hankalampaa. Lähtökohtaisesti tarvitaan ainakin seuraavat tiedot: päivämäärä ja kellonaika, jolloin kyyti on tilattu tai otettu lennosta, paikkakunta ja katuosoite. Selvittelyä helpottavat taksin järjestysnumeron tai rekisterinumeron muistaminen. Järjestysnumero ilmenee yleensä taksin katolla olevasta kuvusta. Kyselyt ja valitukset taksipalveluluista ohjataan ensisijaisesti taksitarkastajille. Jos sellaisia ei paikkakunnalla ole, palaute voidaan antaa myös tilausvälityskeskukseen tai taksien paikallisyhdistysten luottamushenkilöille. Eri kaupungeissa on erilaisia käytäntöjä. Jos paikkakunnalla ei toimi taksitarkastajia, kannattaa ensisijaisesti ottaa yhteyttä alueella toimivaan tilausvälityskeskukseen.